سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کلینیک جراحی چاقی دکتر مهدی سلیمی

 

در کلینیک جراحی چاقی دکتر مهدی سلیمی انواع روش‌های جراحی به منظور درمان چاقی انجام می گیرد. روش های انجام شده در کلینیک مطابق با اطلاعات روز دنیا و به وسیله پیشرفته ترین وسایل انجام می شود تا نتیجه حاصل شدن در عمل جراحی کاملا مناسب باشد.


در این مقاله قصد داریم به برخی از خدماتی که در کلینیک جراحی چاقی دکتر مهدی سلیمی انجام می گیرد بپردازیم و مزایایی که عمل های جراحی چاقی نسبت به سایر روشهای درمان چاقی دارند، را معرفی کنیم.

1.        روش های تشخیص چاقی چیست؟

2.       چند نوع جراحی چاقی وجود دارد؟

3.      مزایای جراحی های چاقی چیست؟

 

روش های تشخیص چاقی چیست؟

یکی از اصلی ترین معضلات و مشکلات به خصوص در کشورهای پیشرفته دنیا چاقی و اضافه وزن است. دلایل مختلف منجر به چاقی در دنیای امروز می شود و همچنین آنها را می توان استفاده از مواد غذایی نامناسب و به خصوص استفاده از فست فودها برای صرفه جویی در وقت دانست.

چاقی چیست

چاقی حالتی در بدن است که در اثر آن چربی های اضافه از مواد غذایی در بخش های مختلف مانند شکم، پهلو ها و سایر قسمت ها تجمع پیدا میکند. تجمع چربی ها در بدن به منظور شاخه به گونه ای است که قسمت حاوی بافت چربی دچار برآمدگی شده و نسبت به سایر قسمت های بدن حالت ناموزون پیدا می کند. با توجه به موارد ذکر شده می توان چاقی را اینگونه تعریف کرد که حالتی است که در آن سلول های چربی بیشتر از مقدار مصرفی بدن وارد شده و به جای جذب شدن در نقاط مختلف تجمع پیدا می کنند.

روش های تشخیص چاقی

برای تشخیص چاقی روش های مختلف وجود دارد که مرسوم ترین آنها اندازه گیری وزن و اندازه قسمتهای مختلف بدن است. به عنوان مثال با اضافه شدن اندازه دور کمر و پهلوها می‌توان متوجه تجمع چربی در این نواحی و در نتیجه چاقی شد. مشکل این روش عدم مشخص کردن میزان اضافه وزن بدن است. در واقع در صورتی که فرد با اندازه گیری وزن خود متوجه چاقی شود، نمی‌تواند تشخیص دهد که چه میزان وزن برای رسیدن به وزن ایده آل و نرمال باید کم کند. به منظور این مسئله متخصصان یک روش به نام شاخص توده بدنی را برای محاسبه میزان چاقی بدن و وزنی که فرد نسبت به قد و شرایط فیزیکی خود باید در آن محدوده باشد، را معرفی کرده اند. در روش شاخص توده بدنی برای محاسبه میزان چاقی از قد و وزن فرد استفاده می شود.

 

چند نوع جراحی چاقی وجود دارد؟

روش های مختلفی به منظور درمان چاقی و کاهش وزن وجود دارد که برخی از آنها از زمان های قدیم مرسوم بوده، اما امروزه چندان مطلوب نیست. به عنوان مثال یکی از روش‌هایی که از ابتدا برای کاهش وزن استفاده میشود رژیم غذایی بود که برای کاهش وزن نیاز به زمان زیاد و تغییرات اساسی در سبک غذایی فرد داشت. امروزه برای لاغری روش های ساده تر و و سریع تری وجود دارد که همان جراحی های لاغری هستند.

اسلیو معده

یکی از راههای لاغری که محبوبیت زیادی نیز دارد، جراحی اسلیو معده است. در جراحی اسلیو معده بخشی از معده فرد که بیشترین حجم معده است، به طور کامل برداشته می‌شود و مقدار باقیمانده معده که تقریباً 20 درصد حجم معده است، گنجایش کمی برای دریافت و ذخیره سازی غذا دارد. گنجایش کم باعث زودتر سیر شدن و دیرتر گرسنه شدن فرد می شوند و در نهایت منجر به لاغری و کاهش وزن می گردد.

باندینگ

از دیگر روشهای لاغری و کاهش وزن باندینگ و حلقه گذاری دورتا دور معده است. در این روش حلقه سیلیکونی تو خالی که به آن یک لوله نازک برای ورود و خروج گاز متصل است، دور تا دور معده قرار می گیرد. لوله خارج شده از حلقه دور معده باعث تنگ و گشاد شدن آن می‌شود که گنجایش معده را تغییر داده و باعث مصرف کمتر غذا توسط فرد و در نتیجه لاغری میشود.

بالون معده

بالون معده روشی مشابه به باندینگ معده است با این تفاوت که برخلاف حلقه که دورتا دور معده قرار می‌گیرد بالون را مستقیماً داخل معده قرار می‌دهند. بالون داخل معده باعث می‌شود که بیشتر حجم معده با این توپ سیلیکونی پر شده و در نتیجه مصرف غذا کمتر شود و فرد لاغر گردد.

 

مزایای جراحی های چاقی چیست؟

جراحی های چاقی به دلیل مزایای مختلف که دارند، امروزه از طرفداران زیادی برخوردار هستند. انواع جراحی های چاقی در کلینیک جراحی چاقی دکتر مهدی سلیمی انجام می شود، در مورد این جراحی ها آشنایی با مزایای آن هاست که باعث می‌شود افراد با آسودگی خاطر بیشتری این جراحی ها را انجام دهند.

کاهش وزن سریع

با توجه به اینکه فرآیند و تغییرات جراحی‌های چاقی مستقیماً روی معده انجام می شود، کاهش وزن در این روش ها بسیار سریعتر از استفاده از روش‌های معمول و مرسوم کاهش وزن است. به عنوان مثال در روش اسلیو معده که چیزی حدود 80 درصد معده فرد برداشته میشود، فرد تمام عمر به خوردن غذایی کمتر عادت کرده و در نتیجه لاغری سریع تر و با سرعت بیشتری انجام می شود.

سادگی

روش‌های مرسوم کاهش وزن مانند استفاده از رژیم غذایی و ورزش کردن نیاز به برنامه‌های خاص و انجام آن ها دارد که در بسیاری از مواقع باعث ناتمام ماندن و خستگی فرد از انجام برنامه ها میشود، اما روشهای جراحی لاغری به ساده ترین شکل ممکن انجام می‌شوند و بعد از انجام آن ها نیاز به اقدام خاصی نیست و فرد در صورت تغذیه عادی باز هم کاهش وزن پیدا می کند.

هزینه مناسب

از دیگر ویژگی های جراحی های چاقی می توان به هزینه مناسب آن ها اشاره کرد. بیشتر روش های لاغری به تنهایی نتیجه بخش نبوده و برای لاغری و کاهش وزن نیاز به استفاده از روش های مکمل و مصرف دارو و. . . دارد، در صورتی که جراحی های چاقی این گونه نیست و بیشتر آن ها به تنهایی اثر بخش است و در صورت استفاده از آن ها دیگر نیازی به مصرف داروهای خاص یا فعالیت ها متفاوت نیست.

قابل استفاده برای همه

از دیگر ویژگی های جراحی های چاقی می توان به قابل استفاده بودن برای همه اشاره کرد. این جراحی ها بر خلاف روش هایی مانند باشگاه و. . . که نیاز به وقت گذاری و شرایط مناسب دارد، در یک نوبت انجام می شود و در نتیجه برای افرادی که به دلیل کمبود وقت زمانی برای کاهش وزن ندارند بسیار مناسب هستند.

 

 برای رفتن به وب سایت جراح چاقی اینجا کلیک کنید.